imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Teška borba, bolji telefoni, zadovoljni korisnici


Apple je započeo novi talas još sa prvim iPhone-om, a ta slava traje i dan danas. Od tada su svi pametni telefoni počeli da liče jedni na druge. Možda je pravo vreme da se promeni pravac! 

Ne možemo, a da se ne složimo sa tvrdnjom da su Apple i iPhone lideri na tržištu pametnih telefona i kada je reč o prihodima, ali i kada je reč o tehnologiji. Kompanija iz Kupertina postavlja standarde konkurenciji i retko kada sledi druge. Što ne mora uvek da bude dobro.

Svedoci smo toga da se na tržištu pojavljuju razni proizvođači koji uspevaju da ponude nešto slično kao i Apple, ali im to ne polazi za rukom u svakom segmentu. Na primer, nijedan proizvođač još uvek nije uspeo da iskopira Face ID tehnologiju koja postoji na iPhone X modelu.

Apple je pokrenuo pravi cunami sa iPhone-om koji je napravio revoluciju u svetu pametnih telefona. U poslednjih deset godina su uspeli da zadrže vodeću poziciju, čak i onda kada je konkurencija počela da sustiže, a u pojedinim segmentima i sasvim prestigne Apple. Da li ste videli šta sve zna Google-ov digitalni asistent?

Zapravo, u većini slučajeva važi da Apple uvek predstavi nešto što svi ostali pokušaju da iskopiraju i implementiraju u svoje proizvode. Jednostavno, to su činjenice koje smo potkrepili sa mnogo primera.

To se dogodilo i sa ekranom osetljivim na dodir, Touch ID-em, digitalnim asistentom, pa čak i sa Animoji-ma. Sve te komponente su kopirali konkurenti, što baš i nije dobro jer ne doprinosi inovaciji.

Iz tog razloga bi Apple lako mogao da uspori sa razvojem i da postane kompanija koja igra na sigurno uvodeći stabilna i predvidiva ažuriranja. Konkurencija bi, u tom slučaju, samo pratila njihov spori tempo, a na Apple-u bi bilo da sam radi onako kako želi, bez podsticaja da bude brži. Što i čini.

Od izuzetnog značaja za samu borbu bi bila situacija kada bi neko od konkurencije lansirao nešto sasvim novo. Nešto što bi izazvalo paniku u Apple-u i nešto što bi ih poguralo u borbu. Za nas korisnike bi to bilo sjajno.

Trenutna situacija je kao ljubavna veza sa dugačkim stažom. U početku je sve ružičasto, ali kako vreme prolazi uzbuđenje opada iako i dalje možete da pronađete zadovoljstvo u svemu. Rutina tada preuzima glavnu ulogu u čitavom odnosu. Sve funkcioniše, odlično to podnosite, ali nije sve ni u tome.

Možda bi pravu revoluciju mogao da pokrene Apple-ov strah od gubitka korisnika. A hoće li se on ikad pojaviti?

Naravno, odgovornost nije samo na Apple-u. I na konkurenciji je obaveza da napravi nekoliko poteza radi fer i ravnopravne tržišne utakmice. Razvoj događaja je doveo do toga da svi pametni telefoni izgledaju prilično isto i da nema ničega što je drugačije i uzbudljivo u dizajnu ili u funkcijama. Kada ste poslednji put bili iznenađeni bilo kojim uređajem bilo kog proizvođača?

Činjenica da svi stoje u redu iza Apple-a je dovela do sasvim ujednačenog izbora. U ovoj situaciji se najpre od Apple-a može očekivati da će da promeni smer, čak i kada je reč o radikalnim promenama. To ne bi trebalo da nas iznenadi, bez obzira na profitabilnost i dominaciju koju ostvaruje u ovom trenutku.

Naravno da bi i tada bilo onih koji bi im pratili svaki korak, ali bi uvođenjem inovacije zasigurno došlo do izvesne promene ritma. Ne možemo očekivati od Apple-a da svake godine ispočetka izmisli „prvi iPhone“ i to je u redu, ali ni ovo igranje na sigurno ne vodi ničemu.

Za nas, korisnike Apple-a, drugim nedostatkom se može smatrati i što ova kompanija ne „krade“ ideje od konkurencije. Bar ne u dovoljnoj meri. Štaviše, trude se da na svaki način izbegnu uzimanje bilo čega od konkurenata. A s obzirom da je to suština ove igre, nekada bi zaista mogli da pređu i preko sopstvenih principa.

Ako postoji išta što u ovom trenutku drugi proizvođači rade bolje, onda bi Apple kao tehnološki gigant trebao da se prilagodi tome i učini ga još boljim. Sve u svemu, trenutna situacija koja je naizgled solidna, nikome nije idealna i sasvim po meri. Ni proizvođačima, ni korisnicima.

Mislimo da i Apple i konkurenti imaju mnogo toga što bi trebali da nadoknade svojim korisnicima i bilo bi sjajno kada bi to uspeli da učine u bliskoj budućnosti…

Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!