imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Tinejdžer hakovao Apple-ove servere, ali podaci korisnika su sigurni


Vest da je haker iz Australije uspeo da upadne u Apple-ov unutrašnji server je definitivno nešto što ne možemo da čujemo svakog dana. Ono što je još zanimljivije je da napadač još uvek ide u srednju školu. Srećom, nije se dogodilo ništa opasno i korisnički podaci su ostali sačuvani. 

Svi dobro znamo da Apple, kao i sve velike kompanije, ulaže velike napore da sačuva lične podatke svojih korisnika i da u te svrhe zapošljava profesionalne IT stručnjake.

Jedan australijski tinejdžer je uspeo da hakuje Apple-ov server i da preuzme 90 GB podataka. Iako se u prvi mah čini da je starost napadača neverovatna, danas je gotovo nemoguće naći kriminalca te vrste koji je stariji od 25 godina.

Iako je čitav poduhvat verovatno bio rezultat dečakove radoznalosti, ne možemo da poreknemo da je reč prekršaju. Apple je o svemu obavestio FBI čiji su stručnjaci uspeli da identifikuju i zaplene računar sa kog je izvršen napad. Tinejdžer je sve osetljive podatke koje je uspeo da prikupi sačuvao u folderu koji je nazvao „hacky hack hack“, čime je jasno potvrđeno da se radilo o dečijoj igri.

Apple je prokomentarisao slučaj i potvrdio da su korisnički podaci i dalje sigurni i da nemamo razloga za brigu. Tu je najviše štete pretrpeo Apple-ov sektor za sigurnost. Oni sada imaju zadatak da objasne kako je moguće da je jedan 16-godišnjak uspeo da provali u njihov strogo čuvani server.

Dečak je navodno želeo da radi za Apple. Mi smo mišljenja da ga odmah treba pozvati na razgovor za posao. Očigledno poseduje veštine koje bi Apple mogao da iskoristi.

Izvori: The VergeAppleInsider

Beats
Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!