imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Zaista nam je potreban novi Apple TV sa jedinstvenim uslugama


Iako se Apple u zadnje vreme naizgled bavio svojom „zabavnom kutijom“, Apple TV nije doživeo nikakve značajne promene, što je jasno vidljivo i po procentima tržišnog udela. Može li Apple pružiti svojim korisnicima televizijsko iskustvo koje će im biti važno, ili će čitava ideja u potpunosti nestati?

Apple TV je počeo kao nedovoljno razvijen projekat iz mnogo razloga. Iako su unapredili mnogo toga, i dalje nam se čini da ni sama kompanija ne zna šta zapravo želi učiniti sa tom malom crnom kutijom sa logom Apple-a. Proizvod sadrži mnogo različitih funkcija, ali se čini da nijedna od njih nije u potpunosti razvijena, pa sam uređaj i nije preterano privlačan kupcima. Sam proizvod je takođe nisko na listi prioriteta Cook-ove kompanije, tako da ne ostvaruje velike prihode u ovom segmentu, što se neće promeniti dok Apple ne napravi paket usluga po odgovarajućoj ceni.

01_there_really_should_be_a_new_apple_tv

Uprkos činjenici da glavni izvor prihoda takvog uređaja nije direktno povezan sa prodajom hardvera, Apple TV je najskuplji od četiri top uređaja u svojoj kategoriji, a upotreba mu je ograničena na uređaje sa iOS-om, što uopšte ne iznenađuje. Roku, Amazon FireTV i Chromecast podržavaju obe platforme, ali ne i Apple-ovu.

Prema podacima comScorea, Apple TV trenutno drži četvrtu poziciju u domaćinstvima SAD-a. Najpopularnija platforma je Roku, koja je relativno nepoznata izvan SAD-a. Na drugom mestu je Amazon FireTV, koji je takođe nepoznat izvan granica države. Vrlo malo ljudi zna za ove proizvode, a još manje njih te proizvode kupuje. Nema se ništa posebno reći ni za Chromecast, koji ima sličnu istoriju kao i Apple TV, a jedina dodatna funkcija koju poseduje je mogućnost streaminga sadržaja sa YouTube-a na vaš TV. Samo je mrvicu popularniji od Apple TV-a.

02_there_really_should_be_a_new_apple_tv

Malo ljudi izvan SAD-a je zainteresovano za gledanje televizije na ovaj način, koji omogućava pristup beskonačnoj količini filmova za određenu mesečnu svotu. Takođe, radi se o manje poznatoj grupi proizvoda, poput mobilnih novčanika i pametnih satova, koje dosta ljudi uopšte ne prepoznaje, niti zna kako funkcionišu.

Što se tiče davaoca usluge, teško je postići da svaka regija dobije sadržaj koji odgovara baš njoj. Možda je to razlog zašto nema velike potražnje za ovim proizvodima u čitavom svetu. Postoje i neki globalni problemi, poput činjenice da određena vrsta i kvalitet sadržaja nisu dostupni za sve uređaje i područja. Dinamika tržišne moći će biti uravnotežena tek kada neko uspe osmisliti standard za sve to.

03_there_really_should_be_a_new_apple_tv

Ove godine se Apple ipak pokrenuo i ubrzao razvoj usluga. Preoblikovali su Apple Music u opsežnu platformu za muziku i video, i to sa podrškom za Android. Njihov suparnik Spotify je već priznao da mora smisliti nešto slično, ako ne želi zaostati, pa su napravili donekle sličnu stvar. Sada imamo muzičku liniju, imamo Netflix i HBO GO koji predstavljaju liniju filmova i serija, veoma sličnu klasičnoj televiziji koju nudi Apple TV.

Prema nekim navodima, Apple se trudi da učini uslužni segment primamljivijim, premda ove vesti treba uzeti sa zadrškom. Kruže glasine da pokušavaju da sastave paket usluga za cenu od 30 do 40 dolara, u saradnji sa nekoliko giganata koji se bave pružanjem usluga sadržaja. To bi donelo značajno olakšanje korisnicima, jer ne bi trebali razmišljati gde se sve trebaju pretplatiti kako bi gledali omiljene serije, samo bi trebali odabrati jedan paket. Ako se to zaista dogodi, Apple TV bi imao ozbiljnu šansu da prvi na tržištu ponudi uređaj koji je kompaktan i jednostavan za korišćenje, sa veoma primamljivom uslugom.

Izvori: 9to5mac 1 i 2

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!